Księgozbiór biblioteki obejmuje literaturę naukową z dziedziny pracy socjalnej, pomocy społecznej, socjologii, pedagogiki, psychologii, ekonomii, prawa oraz literaturę popularno - naukową, encyklopedie, słowniki i podręczniki. W ciągu ostatniego roku biblioteka wzbogaciła księgozbiór o kolejne interesujące pozycje z zakresu pracy socjalnej, pomocy społecznej, pedagogiki, psychologii oraz socjologii, filozofii i etyki. Czynna jest również czytelnia, z dostępem do Internetu - od wtorku do soboty - w godzinach pracy biblioteki.



sobota, 28 maja 2022

Opowieść o Mamie...

,,Mama dała mi to, co najcenniejsze - życie. Była głęboko uduchowiona, boska, pełna wdzięku i piękna. To ona była moim pierwszym nauczycielem. Wywierała na mnie olbrzymi wpływ. Nauczyła mnie wszystkiego, co najlepsze - jak żyć, jak myśleć, jak czuć. Dała mi dzieciństwo, na którym buduję całe moje życie. Tworzyła jego niepowtarzalny klimat. Kształtowała mój charakter i wrażliwość na świat. Stanowiła podporę mojego życia. Mama zawsze mnie wspierała, dodawała otuchy. Żyła moimi planami, marzeniami, obawami, zmartwieniami, a także moją radością. Dzieliła ze mną wszystkie moje nadzieje. Potrafiła wczuć się w sytuację swoich dzieci. Jej zawdzięczam wszystko, co najlepsze w życiu. Spośród jej dzieci to właśnie ja byłem najbardziej do niej podobny. Stanowiłem jej odbicie. Wszystko, co po niej odziedziczyłem, noszę głęboko w duszy. Zawsze mogłem na niej polegać i nigdy mnie nie zawiodła. Była bezinteresowna w stosunku do mnie. Mało ode mnie wymagała i rzadko o coś prosiła. Z mamą dyskutowałem, sprzeczałem się, czasami kłóciłem, a mimo to zawsze bardzo się lubiliśmy. Nie przestawała darzyć swoje dzieci miłością nawet wtedy, kiedy przysparzały jej cierpienia. Mama potrafiła stworzyć dom, w którym czuliśmy się bezpiecznie, niezależnie od skromnych warunków finansowych. Cechował ją niezwykle silny charakter. Radziła sobie w najtrudniejszych sytuacjach, zawsze odważna i cierpliwa(…) Była bardzo tolerancyjna. Miała wspaniały uśmiech, który gościł na jej twarzy nawet w czasie ciężkiej choroby. Nie chciała być wtedy obciążeniem dla rodziny(...)


Wiktoria była matką Ewy Nocuń, a babcią autora tych wspomnień (...)Dzięki jej wsparciu mogłem przetrwać najtrudniejsze chwile. Wszystkie swoje oszczędności przeznaczała dla swoich wnuków - dla siebie niewiele potrzebowała, niczego dla siebie nie żądała ani nie narzekała. Gotowała wspaniałe warzywne potrawy z uprawianych przez siebie tradycyjną metodą jarzyn (…) Nasiona produkowała sama, zachowując je z roślin na następny rok, tak jak robią to rolnicy ekologicznie. Moja babcia była ekologiem. Żyła w harmonii z naturą. Na jej posiadłości posadziłem kilkaset drzewek ( sosny, jodły, świerki, jałowce, brzozy), a babcia z radością to zaakceptowała. Wszyscy lubili ją i wspierali. To ona tak wiele mnie nauczyła…’’

( fragmenty książki pt. ,,Mądrość mojej mamy” Tomasza Nocunia, lekarza medycyny, autora książek: ,,Lepsze zdrowie dla każdej kobiety”,,,Głodówka i dieta dla zdrowia”, ,,Kuchnia wegetariańska prosta i zdrowa'' )



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

„Praca socjalna: między upośledzeniem a obywatelskością”,„Praktyczna nauka pracy socjalnej”,„Diagnoza w resocjalizacji” ,Red. S. Czyż: „Praca socjalna wobec współczesnych problemów społecznych”,Red. Czarnecka :„Rodzina w lokalnym systemie pomocy społecznej”,Anna Zasada – Chorab: „Kształtowanie się zawodu pracownika socjalnego w Polsce”,T. Kamiński: „Etyka pracownika socjalnego”,B. Krajewska: „Podstawy prawne pracy socjalnej...”,Red. B. Kromolicka: „Praca socjalna w organizacjach pozarządowych”,A.Olubiński „Aspekty humanistyczne i pedagogiczne...”,Red. B. Kromolicki : „Wolontariat w obszarze wyzwań...”,J. Szczepkowski: „Terapia młodzieży z problemem narkotykowym...”,Z. Węgierski: „Opieka nad dzieckiem osieroconym...”,T. Kazmierczak :„Praca socjalna : między upośledzeniem społecznym...”,Red. E. Les: „Pomoc społeczna : Od klientyzmu do partycypacji”,Red. Kowalczyk – Jamnicka: „Zjawiska patologiczne wśród młodzieży i możliwość...”,N. Thompson :„Praktyczna nauka pracy socjalnej”,J. Barbier: „Działanie w kształceniu i pracy socjalnej”,Z. Gaś: „Młodzieżowe programy wsparcia rówieśniczego”,D.Chlebio – Abed: „Pierwotna profilaktyka uzależnienia od alkoholu...”,Red. B. Śliwerski: „Pedagogika : Podstawy nauk o wychowaniu”,Red. B. Śliwerski: „Pedagogika : Pedagogika wobec edukacji...”,Red. B. Śliwerski: „Pedagogika : Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej”,H. Domański: „Ubóstwo w społeczeństwach postkomunistycznych”,D. Kubacka – Jasiecka :„Kryzys – interwencja i pomoc psychologiczna”,W. Badura – Madej :„Przemoc w rodzinie...”,K. Białobrzeska :„Wykluczenie i marginalizacja społeczna...”,U. Bartnikowska: „Żyjąc z niepełnosprawnością...”,K. Białobrzeska: „ Człowiek w obliczu wykluczenia i marginalizacji...”,D. Trawkowska: „ Portret współczesnego pracownika socjalnego”.



Nowości w bibliotece :
„Prawne i socjokulturowe uwarunkowania profilaktyki” - Kozaczuk Franciszek ( Red.),„Kobieta w więzieniu : polski system penitencjarny” - Dybalska Irena ( Red.),„Wprowadzenie do polityki społecznej : praca zbiorwa” - Gabryszak Renata ( Red.),„Skazani na rynku pracy” - Sosnowski Maciej,„O seksualności osób niepełnosprawnych” - Ostrowska Antonina (Red.),„Narkomania : zjawisko, zagrożenia” - Jędrzejko Mariusz ( Red.),„Psychologiczna interwencja w sytuacjach kryzysowych” - Lipczyński Andrzej,„Podstawy socjologii” - Januszek Henryk,„Konflikt społeczny i negocjacje” - Słaboń Andrzej,„Menele : subkultura o tożsamości dewiacyjnej” - Słowiak Natalia,„Narkotyki : organizacja przestępczości ...” - Raczkowski Konrad ( Red.),„Reintegracja społeczna i zawodowa podopiecznych ...” - Żukiewicz Arkadiusz,„Profesjonalna praca socjalna : warunki skuteczności...” - Trafiałek Elżbieta (Red.),„Praca socjalna, profilaktyka społeczna...”- Rejzner – Pierzchał Andrzej ( Red.),„Przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych...”- Frąckiewicz Lucyna,„Resocjalizacyjne programy penitencjarne...”- Marczak Monika ( Red.),„Outsiderzy : studia z socjologii dewiacji ’’ - Becker Howard Saul ,„Formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku...”- Matyjas Bożena ( Red.),„Socjologia problemów społecznych” – Frysztacki Krzysztof,„Miłosierdzie i praktyka : Społeczne dzieje pomocy ...”- Radwan - Pragłowski Janusz,„Diagnoza społeczna 2009 : warunki i jakość życia Polaków” - Czapiński J.(Red.).
o niedziela, marzec 07, 2010 0 komentarze